Mars 4.

Usch vad jag är sämst på att blogga. Jag önskar att jag också hade en fallenhet för att fotografera, skriva, dokumentera. Någonting som gjorde den här bloggen minnesvärd. Men det har jag inte. Trots att jag tycker att det är så roligt. Jag älskar att läsa bloggar och bli ofta megainspirerad. Men det kommer inte längre än så. Ibland lägger jag upp lite diverse bilder och texter på http://tresekunder.tumblr.com/, men det är mest inspiration från andra. Oerhört sällan bilder och ord som är mina egna. Just nu är även min kamera på lagning, så är kameralös och velig ifråga om objektivköpande/ny kamera.

Mina dagar går hur som helst alldeles för fort. Ibland känns det som att jag glömmer att leva. För att allt flyter på, för att rutinerna är så inpräntade. I och för sig är det redan mars och det känns som att det har varit världens lättaste vinter. Mörktet byttes ut mot ljus, snön mot torr asfalt, minusgrader till plusgrader, solsken istället för grå dis. Allt det så snabbt att jag redan glömt bort alla dagar jag frusit, alla dagar då jag vaknat i mörker och kommit hem till mörker, de dagar då den där helvetesslasken gjort mig genomvåt.

För det mesta, när jag inte jobbar, tränar eller lever The Voice-livet, drömmer jag mig bort till andra platser och andra länder. Jag kollar flygresor, charter, sista minuten och studerar kartor. Ungefär varje dag drabbas jag av resångest och vill boka tusen resor nu på en gång. Jag orkar inte en till sommar utan att komma längre bort än Stockholm, en till höst utan utomlandsresor. Tur är i alla fall att jag om tre veckor kommer vara i London. Det är så himlahimla bra! Annars inspireras jag av Dirty Dancing och vårkläder och vill både köpa massvis med nya kläder, klippa ny frisyr (vet bara inte hur!!), färga håret, lära mig gå i klackar och bli sommarfräsch. Nu på en gång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0