April 28

Just nu finns jag på ungefär alla sociala nätverk som existerar. Har fastnat mest för Instagram och Twitter, det är så lätt och otvunget. Heter ndaAndersson på båda ställena. Bara så att ni vet. Bloggen kommer på efterkälken. Lite samma med min Tumblr, den uppdateras himla sällan tyvärr.

Hur som helst önskar jag att dagarna ska fortsätta vara lika vårfina! För jag bli så himla himla lycklig av vårsol och torr asfalt!

London - dag tre.

Denna dag var det till att gå upp tidigt för att vara på Primark så fort det öppnade. Mindre folk, lugnare och helt klart en trevligare stund än dagen innan. Efter några timmar inne i butiken kom vi alla ut med kassar fulla av fynd. För min del blev det mest strumpbyxor, baslinnen, trosor och strumpor. Lunch åt vi på italiensk restaurang på hotellet. Mumma. Sedan försökte vi shoppa en stund men ganska snabbt lockade solen mer och vi slog oss ner i Hyde Park. Första Starbucks kaffen inhandlades, latte med grädde. Ungefär det godaste jag druckit.

Framåt kvällen befav vi oss mot Covent garden. Tyvärr var det inte riktigt så mycket vår än att alla uteserveringar öppnat så vi hamnade på ett grill house i närheten istället. Dock var vi inte ledsna över det för där var det Monday Madness med rea på alla huvudrätter och billiga drinkar. Gott också.

Söndagsmys i huvudstaden.

London - dag två.

Dag två började med kaffe på en parkbänk, i solsken. Sedan var tanken att vi skulle gå på Primark men vi vände i dörren då det var alldeles smockat och bara vällde in med folk. Så vi gick och åt lunch på en mysig engelsk pub istället. Jag åt megagod vegetarisk fish&chips med halloumi. Efter lunch hoppade vi på en sightseeing buss och tog en några timmar lång tur runt så gott som alla Londons sevärdheter. Dock försvann solen och det blev iskallt, men vi härdade. Vid St.Pauls katedral tog vi paus och drack öl. Till middag åt vi indiskt. Det var himlahimla gott, men starkt.

London - dag ett.

När vi landade i London var det sommarvärme och ombyte till bara ben skedde så fort vi kommit in på hotellrummet. Hotellet var megafräscht för att vara London (påslakan var guld värt, slippa äckliga överkast och skitiga filtar), låg superbra och hade rymliga rum. Första dagen köpte vi med mat från Marks & Spencer och hade picknick i Green park, där påskliljorna blommade för fullt. Sen blev det kallt, men vi tog ändå en långpromenad förbi Buckingham Palace innan vi gick till Carnaby Street för att mysa på engelsk pub.

London - innan flygresan.

Den där känslan man får av två timmar på Arlanda precis innan flyget avgår, kan ju vara en av dem bästa känslorna som finns. Frihet, förväntan, lycka. Vi började dagen med champagne, fönstershopping av alldeles för dyra kläder, väskor, solglasögon och en aningens stressig lunch då vi inte såg att det var ombordstining förrän sista utropet. Flyga till ett annat land är nog det härligaste och mest befriande jag vet!