Fel väg

Hemskt, stress, vardag, fruktansvärt, press, trött

Vill inte, vill inte, vill inte. Jag orkar varkligen inte mer. När allt börjar kännas bra, när det börjar kännas som att jag faktist kommer klara detta. Då börjar skolan o allt rasar. Även fast skoldagen var kort, slutade halv tolv , var det jobbigt.
Skoldagen började med engelska vilket är mitt hatämne. Sen var det naturkunskap och det är helt omöjligt. Jag blir ju bara ledsen när jag inte fattar, jag orkar inte bry mig, orkar inte anstränga mig. Hur sjutton ska jag klara av 2½ år, när det finns så mycket annat jag vill göra?! När allt jag vill göra är precis runt hörnet, så otroligt nära. Det är fruktansvärt när man ser vad man missar. När man ser alla andra, alla andra som är lyckliga. 
Nu är ju det mesta bra. Jag förstör för mig själv. Förstör är vad jag gör

Men jag ska hålla ut. Jag ska banne mig klara det här. En termin är redan avklarad, men inte ens det som jag förut tyckte var kul är kul längre. Inte nu när jag inte får göra det jag vill. Förut var det acceptabelt, det var okej, jag lärde mig att hålla ut, jag hittade min väg. Då kunde jag göra både och, nu måste jag välja. och det jobbiga är att det inte finns ett val. Jag vet vad alla vill, vad jag måste göra. Men ändå vill jag så hemskt gärna välja det andra, fel väg säger ni.

Kommentarer
Postat av: W A R G

Tack för tipset :)



Jasså, vilka lärare tog du klass för då? Vad synd att du inte kan gå och dansa. Förstår att skolan och gymnastiken tar mycket tid!

2009-01-10 @ 11:58:50
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/
Postat av: Anna

Okej, jaa men skador händer. Jag har själv brytit armen två gånger, knät en gång och en massa andra skador så jag känner igen det! Däremot inte från en tränares perspektiv! Jag hoppas att mina gymnaster ska slippa skada sig också!





Jaaa jag älskar att träna!! Jag tränar i Nikegymnasterna och vårat lag tävlar tillsammans med ett lag ifrån Norrköping och vi heter nu Östgötagymnasterna och tävlar på JSM-stegen :) Tränar du gymnastik eller är du bara tränare?

2009-01-11 @ 17:27:23
URL: http://piixy.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj!! Det var bra gjort du! Jaa det är ganska ovanligt att gymnaster är hela, i alla fall när man kommer upp på lite högre tävlingsnivå! I mitt lag är det tre stycken tror jag som är hela, men vissa har ju bara småskador men typ 3 stycken har större skador :/ Okej, vad jobbigt!! Men sånt där går ju arbeta bort, bara man börjar tro på att man klarar av en volt så går det bra! Tränaren skulle aldrig säga att man skulle köra en volt om man inte skulle klara av den så det är bara å köra:):) Mmm, jag tror vi har tävlat mot norrtälje nån gång faktiskt! Vilken RM nivå tävlar ni på, 1,2 eller 3? Vem vet, det går att lära sig svåra volter utan bra hall. Norrköping som vi tävlar tsm med har ingen grop men de körde ändå dubblar och tzukor innan de fick komma till oss och köra i grop! Så kämpa på, med vilja kommer man långt :) Men vad roligt då, underbart med bra tränare!

2009-01-11 @ 19:29:35
URL: http://piixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0