Resumé 2008

Januari - år 2008 inleds men nyårsfirande hemma hos oss. Vid den här tidpunkten har jag bestämt mig för att hoppa av skolan och göra något annat. Ett både bra och dåligt val, men absolut inget jag ångrar att jag gjorde. Ville egentligen inte alls gå i skolan men ska se till att gå klart nu, eftersom det inte finns så mycket val. Vet inte riktigt avd som hindrar mig...

Februari - Dans och gymnastik kör igång. Gymnastikkompaniet bildas men två trupplag. Vi är ett kanongäng och börjar öva till första tävlingen den 8 mars.
Jag börjar praktisera på söderbykarls dagiset och gör det ändå fram till sommarlovet. Ett yrke som passar mig, skulle jag tro. Mycket roligt men även jobbigt! Har många grupper på Mevalin och älskar det!

Mars - Gymnastikkompaniets första tävling går av stapeln den 8 mars och efter mycket komplikationer lyckas vi ta hem bronsmedaljen med en första plats i matta, andra plats i fristående och femte plats i hopp. Vi var helnöjda allihopa!
Familjen åkte på påsklovet til Fuerteventura för att bli lite bruna och vi hade det riktigt bra. Tror till och med att vi höll sams nästan hela veckan

April - Andra tävlingen för oss, denna gång i Avesta. Vi hyrde minibuss och åkte till Avesta redan dagen innan. Efter mycet nervositet från min sida och stor press åkte vi hem glada o nöjda, men trötta, med en silvermedalj runt halsen!
Sista april upplevde jag den värsta dagen i hel mitt liv, vill du läsa hela historien finns den i arkivet den 30 april. Kortfattat så bröt någon armen och jag måde dåligt i flera veckor och får fortfarande ont i bröstet när jag tänker på dey. Låt det aldrig mer hända!

Maj - Poolen blir klar och vi badar gärnet i iskallt vatten den första tiden.
i maj var det även dansshow. Musikal på temat och det var lika underbart som vanligt. Denna gång hade jag ingen skola som krånglade så jag kunde ägna all min tid åt showerna!! Det var toppen.
Sista tävlingen för denna termin ögde rum på min pappas födelsedag. Då var det vikingacupen och gymnastikkompaniet hade utökats med ännu ett lag. För oss gick det strålande och vi tog guldmedalj i fristående och silvermedalj i matta.

Juni - fredagen den trettonde var det studenternas tur att springa ut och jag o Lovisa var där i spöregnet för att titta. Vi cyklade runt på Lovisas cyjel hela dagen och hade nog minst lika kul som stundenterna själva. En dag jag aldrig glömmer!
Dansläger för andra året, inte lika bra som 2007 men absolut kul. Minnen jag aldrig glömmer fick jag också. Det är stunder då man är lycklig, lycklig rätt igenom

Juli - Spanien resa med det bästa, absolut en oförglömlig vecka.
Får även i Juli veta att jag kommit in på teaterlinjen och bli överlycklig.
Mamma pappa o jag båtcampar några dagar, underbart! Även Elmsta natta uppträdande med dansläger gänget hanns med och efteråt var det poolbad och korvgrillning som gällde hemma hos oss

Augusti - Födelsedagsfirande, redan 17 :S
Skolan börjar i Augusti och det var kul, vi är ett bra gäng. Tråkigt att jag börjar tvivla, kan jag inte bara acceptera läget? Allt blir inte som man tänkt, nästan inget faktist

Sepember -  denna månad hände det inte så mycket. Det enda jag kommer ihåg är att jag klarade flickis-salto för första gången i hela mitt liv och jag var så lycklig

Oktober -  vi åker till Gotland för att tävla och det var en helg jag aldrig glömmer. Fantastiska människor o gymnastik i massor. Silvernedalj i fristående fick vi också. Mellanlaget tar även sin första medalj, guldmedalj till och med, och tårarna rann på oss allihopa!

November -  Hela höstlovet gick åt till dans, dans och dans. Vi skulle dansa på Evas pappas 60 års party och v övade hela lovet. En riktigt roligt fest och vi dansde gärnet hele kvällen
Tövling i Katrineholm och medalj även denna tävling. Silvermdelj i show
Sista tövlingen för terminen låt också i november och denna gång var det rikscupen i Örebro. Mycket hög nivå och även fast vi bröt våran medalj-på-alla-tävlingar trend så hade vi en faktastisk helg som jag aldrig, asldrig glömmer

December - Danshower igen och lika fantastiskt som vanligt!

Så var ett helt år förbi och jag har knappt hunnit blinka

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej!

Nu är det dags för en ny tävling igen. Denna gången får ni tävlingsdeltagare designa erat eget vinnarpris! Kika in för att vara med. :-)



Kram

2009-01-04 @ 17:20:27
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Moni

fint.....

2009-01-04 @ 17:40:32
URL: http://monkann.blogg.se/
Postat av: Carran

Nej klart jag stannar kvar på dansen:D Men är det många som ska sluta?:( gud va tråkigt. Men jag stannar i alla fall tjejen!! Kramar;D

2009-01-04 @ 20:05:42
URL: http://mcsyskon.blogg.se/
Postat av: Carran

Nej klart jag stannar kvar på dansen:D Men är det många som ska sluta?:( gud va tråkigt. Men jag stannar i alla fall tjejen!! Kramar;D

2009-01-04 @ 20:06:11
URL: http://mcsyskon.blogg.se/
Postat av: eems,

sv. santsåsant,

2009-01-07 @ 11:51:12
URL: http://ensomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0