En dag att minnas

Den här dagen är en dag jag sent kommer att glömma!
Jag och Lovisa bestämde oss för att åka in till Norrtälje och titta när studenterna springer ut och sen umgås lite med varandra.
Så jag tar bussen in till Norrtälje och ska möta Lovisa vid Rodenkyrkan vid kvart över elva. Jag traskar upp till Roden och ställer jag mig utanför kyrkan och väntar och väntar. Jag tror att jag stog där i säkert 30-40 minuter inna Lovisa kom. och då hann jag träffa lite trevligt folk och så hann det ösregna, åska och hagla. Men som tur var hade jag ett paraply, men ingen jacka och dåliga skor så kallt var det!  Sen äntligen kom Lovisa och vi tänker att vi ska gå o kolla in alla vagnar, så det gör vi. Sen försöker vi dra oss mot huvudingången för att se lite av studenterna, men det var omöjligt. Man såg ingenting, det avr folk överallt.  Men vi träffar på Freddy som ska mot estetvagnen så vi hänger på honom. För Linnéa och Madde tar ju studenten. Jag och Lovisa vinkar lite och Linnéa verkade riktigt glad över att se oss. Då blev vi också riktigt glada! Sedan ska alla vagnar åka och jag och Lovisa ställer oss vid vägen och vinkar och tjoar och det kändes nästan som om vi också tog studenten för vi var så glada och på ett så gott humör. Sen kommer Lovisa på den brilljanta idén att cykla ikapp alla vagnar, så det gör vi. Jag sitter bak på pakethållaren och tror att vi ska dö för vi cyklar mitt i vägen och förbi alla polisbilar och studentvagnar. och så roligt som vi hade det har jag inte haft på länge! Jag tror att vi hade minst lika kul som studenterna när vi cyklade fram längs gatorna!
När vi cyklat genom Norrtäljestad åker vi till socitetsparken för att se om vi kan hälsa på någon vi känner. Vi träffade Linnéa som verkligen är en fantastisk liten prick, hon var hur glad som helst och bjöd hem oss på lite mat. Men eftersom jag och Lovisa är lite dumma och osociala så slutade det med att vi inte alls följde med och jag fick jättedåligt samvete och skämdes så mycket. Men jag tror att vi bara hade varit i vägen och det kändes verkligen som att vi bara kom o trängde oss på. Men jag vart ändå glad för att vi blev tillfrågade. Men vad taskigt att inte komma när man blivit bjuden, nästa gång ska vi vara trevligare!
Det har varit en underbar dag, fastän det regnade oavbrutet hela tiden och det var så jäkla kallt så jag höll på att frysa ihjäl. Men roligare kunde vi inte haft!!






Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vad bra att ni hade en rolig dag Amanda! Inte behöver ni känna er dumma för att ni inte kom upp! Men det hade varit väldigt roligt och ni var väldigt välkomna! Det blir fler gånger, eller hur! Jag blev jätteglad att ni var där i alla fall! Hoppas att du får en härlig sommar nu, så ses vi säkert! :D

Kram Linnéa

2008-06-15 @ 22:32:44
URL: http://dansvirvel.blogg.se/
Postat av: leia

åh va härligt med en så´n dag...hoppas jag får en snart:)



kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0