Skolstart

Nu har skolan börjat och jag har lyckats ta mig igenom både första och andra dagen.
Första skoldagen var inte så jättekul. Vi satt mest bara i klassrummet och gick igenom schemat och allt annat. Vi började med samling i aulan 09:00 och jag var riktigt nervös. men som tur var träffade jag på Maxine och Lovisa som jag i alla fall vet vilka det är. Så det var väldigt skönt och så hade jag några och vara med! riktigt trevliga prickar.
Andra skoldagen bestod av resa till Vaxholm och fångarna på fortet!
När vi kom till Vaxholm var det en timme kvar tills båten till kastellet skulle gå så då var det tänkt att man skulle äta sin matsäck. Jag och några till hittade en rondell med ett jättemysigt träd, massa blommor och några stora stenar. Vi satte oss under trädet och år var matsäck, pratade, skrattade och ahde det riktigt mysigt.
När vi kom fram till Kastellet blev vi indelade i 4 grupper och sen var det fångarna på fortet som gällde! Man skulle hinna med så många uppdrag man kunde på 70 minuter. Alla lag fick en varsin karta, väska, papper med ledtrådar och gåtor och en guide. Jag och Cornelia var på hugget och sprang runt som galningar och hejjade på och hade oss. Sen var det kasnke två till i lagen som var lite engagerade och resten var jättesega o inte alls intresserade. Men jag hade i alla fall roligt.
På vägen hem bekantade jag mig lite med Julia, Marlene och Elin, riktigt trevliga tjejer.



Jag hoppas att det här bli bra nu. På mpndag kör skolan igång på riktigt med alla lektioner o allt. Jag är riktigt nervös. Har ingen aning om hur jag hamnade här?!

Kommentarer
Postat av: felicia

Okej vad kul :) vilken tid slutar den nu igen ? ;p

2008-08-23 @ 18:09:21
URL: http://feliciahet.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vad roligt! Det var jättekul på fångarna på fortet ju! Det fick vi också göra nämligen! Hoppas att du trivs bra!

2008-08-25 @ 14:10:57
URL: http://dansvirvel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0