Nya böcker.

För ett par dagar sedan beställde jag hem två böcker. Idag kom dem. Hungerspelen och En dag, som tydligen ska vara himla bra. Det håller jag tummarna för.
Jag har börjat läsa Stephen King också. Fick första och andra delen av Det mörka tornet av pappa i julklapp. De ska tydligen vara en blandning mellan fantasy, skräck, western och science fiction. Inte i alls vad jag brukar läsa, jag som nästan uteslutet läser antingen chic lit eller Twilight. Men jag gillar den faktiskt. Har läst cirka halva första boken och den är så spännande att det är intill omöjligt att lägga ifrån sig den. Blir nog till att införskaffa mig de restrerande fem delarna.

Kommentarer
Postat av: M I C A E L A S - En blogg om mig, mode, fotografi och annat kreativt!

Hejhej, ja det är bara bra! Jag bara älskar mitt fasta 50mm eftersom det har så mycket ljusinsläpp.

Det kan absolut ta bättre bilder utan blixt än t.ex. kitobjektivet. Jag använder aldrig blixt och heller. Oftast får man ju dra upp ISO:t lite också men jag tycker det fungerar prima.

Njaa, lite för inzoomat kan det ju bli. Men jag tycker helt klart det är värt att backa och flytta på lite folk för att det blir så himla fina bilder när skärpedjupet blir mindre :))



Men jag tror att det finns något liknade som är 35mm istället för 50 till Nikon, vet dock inte om det finns till canon också :)

2012-02-03 @ 20:45:57
URL: http://lovliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0