Artonde december.

Det har varit en lång dag. Som började med tidigt uppgång och gymnastikuppvisning. Jag har spenderat hela morgonen och förmiddagen med att visa upp volter, dans och andra färdigheter. För min del gick det både toppen, och hyfsat. Men jag är ruskigt nöjd ändå. Dessutom vann jag handståendetävlingen! Tjoho!

Sedan hemgång, snabbfika och skogstripp. I skogen skulle vi hugga julgran, i ösregn och mörker. Det var en ny upplevelse. Familjen klädde sig för vädret, tog ficklampor och sedan gav vi oss ut i regn och rusk för att hitta den perfekta julgranen. Dock fanns det noll granar. Antingen var dem för korta, för glesa, fula uppe, torra nere, för höga, eller fina från en sida och avskalade på andra. Det blev med andra ord ingen perfekt gran, men en ganska bra. Tror vi. Vi högg två för säkerhets skull.

Nu väntar myskväll. Jag har tagit ett långt bad med tända ljus och kollat lite på Harry Potter och de vises sten. Snart är det middag och efter det blir det förmodligen lite julklappspyssel. På tal om julklappar, är alla mina inhandlade nu. och jag är himla nöjd!


Pic; Bjursås 2009.

Kommentarer
Postat av: NGF

God jul och gott nytt år!

2011-12-20 @ 11:29:32
URL: http://norrtaljegymnastik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0