And the sound of your heart. It’s the most significant sound in my world.

Läs inte om ni inte vill veta något om Eclipse eller Breaking dawn, spoilers!



1. Hur var första intrycket av filmen? Galet bra. Jag har väntat läääänge på den här.

2. Redan i början av filmen så får man träffa nya karaktärer? Vad tyckte du om det? Jo, det var väl bra. Inget jag riktigt tänkte på. Egentligen är det ju Bella och Edward jag vill se på ;)


3. Var de nya karaktärerna vad du hade väntat dig eller vart du besviken på någon av dem? Jag tycker att det nya karaktärerna var relativt bra. I boken är det nästan bara Riley och Bree som får en någorlund beskrivning, så de andra har man ingen riktig uppfattning om och de är inte så framstående i filmen heller.


4. Efter New Moon så byttes Rachelle Lefevre mot Bryce Dallas Howard, vilken av dem tyckte ni gjorde det bästa jobbet som Victoria? Rachelle Lefevre helt klart. Victoria i Eclipse var största besvikelsen med hela filmen.


5. Ännu mer nya karakäter kommer lite senare i filmen, både bland The Cullens och bland The Wolfs, vad tycker du om dem? Leah känndes inte alls bra. Hon borde varit snyggare på nåt sätt. Resten är bra!


6. Vad tyckte du om att mindre karaktärer fick lyftas fram? Det var väl nästan vara Bree och Riley som lyftes fram av de mindre karaktärerna. Lite konstigt att Bree filmades så mycket som hon gjorde, hon är ändå inte en såå viktig karaktär. Kan visserligen ha varit för att de finns en hel bok om henne nu, så har man läst den kanske man tycker det är bättre.


7. Vilken karaktär såg du mest framemot att få se mer av? Edward, han är ju nästan inte med någonting i New moon.

 
8. Önskar du att man hade valt någon annan att lyfta fram? Emmett och Alice. Emmett för att han är galet rolig och Alice för att hon bara verkar helt underbar. Henne vill jag ha som bästa vän. Kändes som att Alice var med alldeles för lite. I boken är hon med mycket mer.


9. Hur var kyssen mellan Jacob & Bella? Det värsta med hela filmen!

10. Vad tyckte du om förlovningsscenen? Aningens töntig kanske, och ringen var inte alls som jag tänkt mig. Men som det trogna "Bella och Edward-fanet" jag är kan jag ju inte göra annat än att gilla den!


11. Edward & Jacob pratar för första gången på riktigt i Eclipse, hur var det? Jag gillar inte Jacob. Allt där Jacob är med är jobbigt.


12. Vad tyckte du om Kristen, Robert & Taylor, gjorde de ett bra jobb i Eclipse? Jag tycker helt klart att Kristen var bäst i den här filmen. Dessutom hade hon blivit galet snygg.
Robert har varit bra i alla, men var nog kanske bäst i den här också.
Taylor gör sin roll väldigt bra, men jag kan ändå inte gillar honom :P


13. Och vad tyckte du om resten av familjen Cullens jobb i Eclipse? De flesta är grymma.
Rosalie var helt klart bäst i den här filmen. När jag såg ettan första gången efter att ha läst böckerna var hon en stor besvikelse. Hon skulle vara den snyggaste på hela jorden, vilket hon inte alls var. Men lite bättre är hon i Eclipse.
Jaspers frisyr i denna film var gräslig. Jag hoppas verkligen han får tillbaka sin gamla look i sista filmerna! Alice var iof också bättre i de andra filmerna, men ändå bra i den här.

Carlisle har varit helt underbar i både filmerna och böckerna.

14. Nu när du har sett Eclipse, vad ser du mest framemot i Breaking Dawn? ALLT! Bröllopet, Isle Esme, mer Edward och Bella, Renesmee, stugan i skogen, Volturi, klanen Denali och alla andra vampyrer som kommer för att hjälpa Cullens.
Det enda jag inte ser fram emot är allt Jacob-tjaffs.


15. Vad var det bästa/sämsta med Eclipse? Bästa; allt med Edward och Bella.
 Alla vampyrer var mycket mer vampyrlika. Dessutom var alla specialeffekter helt klart bäst i den här filmen. I ettan höll jag på att dö när Edward sprianf i skogen, det såg något så ofantligt löjligt ut. I Eclipse såg det mer naturligt ut.
Sämsta; Victoria i allmänhet. Värst var det nog när hon dog. Gillade inte alls att det lät som krossat glas när det slogs.
Kan ha varit lite väl mycket kyssar också, men i det stora hela var även det ganska bra. Förutom kyssen mellan Victoria och Riley, usch. Det hade jag verkligen kunnat slippa. och såklart kyssen mellan Bella och Jacob, men den var väl oundviklig antar jag.

16. Saknar du något i filmen? Just nu kan jag inte komma på något. Men har börjat läsa boken igen så jag kommer förmodligen hitta något som kunde varit med.
 

17. Vem var favoriten i Eclipse? Bella! Jag vill se ut som Bella, jag vill vara Bella!

18. Kommer du se filmen igen (på bio)? Troligen! Har även kommit fram till att jag älskar att gå på bio, så det ska jag göra mer.


19. Vad blir ditt betyg för Eclipse? Högsta betyg ;)


20. Vilken är favorit filmen av Twilight, New Moon & Eclipse? Jag kan inte riktigt avgöra det förän jag sett Eclipse några fler gånger. Just nu känns det som att Eclipse är bäst men Twilight är också galet bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0