Vidrigt, fruktansvärt, hemskt!

Värsta natten i hela mitt liv. Natten mellan den nionde och tionde mars!
Det började med magsjuka, en fruktansvärt hemsk magsjuka, den värsta magsjukan jag någonsin haft. Det gjorde så ont i magen så att jag inte visst vart jag skulle ta vägen. Hemskt, fruktansvärt, vidrigt, värdelöst! Magsjuka är blää, magsjuka är usch, magsjuka är det vidrigaste som finns. Låg i soffan och försökte kolla på tv för att få tankarna på annat. Men det enda som visades var mat, kakor, godis och jag mådde bara ännu mer illa.
Sedan blev det kväll och jag skulle sova, sov ca en timme mellan 22-23.00. Sedan var jag vaken hela natten. Magen krampade, illamåendet tog över. Sedan börjde ryggen göra ont, benen och tillslut hela kroppen. Jag kunde inte ligga still. Det var som om benen hade fått något konstigt ryck. Hur jag än låg ville de röra på sig, hur jag än låg gjorde det ont i antingen magen, ryggen, benen eller huvudet. Men jag lyckades hålla mig borta från kräkningarna hela natten, men sömn blev det inte. Så där låg jag hela natten vaken och klockan gick såå långsamt. När klockan var 08.30 somnade jag och sov i alla fall en timme.
Sedan tillbringades hela tisdagen framför tv eller liggandes i sängen. Magen gjorde ont och kroppen var som kokt spagetti. Benen skakade så fort jag försökte stå på dem, men nu är det bättre. Inatt fick jag sova, hela natten och utan magont. Just nu är jag bara lite skakig och allmänt slut. Men illamåendet och magonten är borta, det är skönt. Nu vill min kropp röra på sig, även fast benen inte riktigt orkar hålla mig upprätt. Men röra på mig ska jag.
Den natten var i alla fall den värsta natten i hela mitt liv. Fy fan för magsjuka! Aldrig mer, aldrig mer!!!

Kommentarer
Postat av: amanda

sv. okej gud så trevligt ! :) nej inte längre..

2009-03-11 @ 15:03:59
URL: http://garforbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0